نقش اینورتر در بهبود صنایع
نوشته شده توسط : hossein

در دنیای مدرن امروز صنایع با گذشت زمان بسیار پیشرفت کرده اند و دیگر شکل قدیمی و سنتی نمیتوان در آن ها دید.نیروی برق نقش بسزایی در پیشرفت و بهبود صنایع داشته است به طوری که تجهیزات برق صنعتی را میتوان از جمله نقاط عطف در بهبود صنایع دانست.اما یکی از بهترین و پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی اینورتر است که با پا گذاشتن در صنایع ، تحولات عظیمی در آن ایجاد کرده و موجب بهبود و پیشرفت صنایع شده است.امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی اینورتر و نقش آن در بهبود صنایع بپردازیم تا اهمیت اینورتر در صنایع مختلف را آشکار کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

اینورتر 

ابتدا اجازه دهید اینورتر را به طور خلاصه اما کامل مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بهتر نقش آن را در بهبود صنایع درک کنیم. البته می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و کامل مقاله ی اینورتر چیست را در همین سایت که به طور اختصاصی به معرفی اینورتر می پردازد ، مطالعه کنید.

در سال ۱۹۲۵ فردی به نام دیوید پرینس یک مقاله با عنوان اینورتر چاپ کرد که نتوان آن را نخستین فردی دانست که واژه علمی اینورتر را مطرح کرده است. اینورتر قبل از مقاله دیوید پرینس موجود بود اما با نام های دیگری شناخته می شد. همچنین ممکن است کسانی دیگر تیز در ارائه اینورتر سهیم بوده باشند اما اطلاعاتی از آن ها موجود نمیباشد.

 

 دستگاه اینورتر با نام های دیگری همچون درایو، کنترل دور موتور، VFD و… نیز شناخته میشود. در لغت اینورتر به معنای مبدل می باشد که قابلیت تبدیل فرکانس و سطح ولتاژ به فرکانس و سطح ولتاژ دلخواه دارد. اینورتر این فرآیند را توسط تقویت کننده ها انجام میدهد به طوری که برق AC خروجی را با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز کاربر تامین و تولید میکند. به زبان ساده تر اینورتر یک دستگاه الکترونیک قدرت است که به وسیله آن میتوان سرعت موتورهای الکتریکی را کنترل کرد. همچنین اینورتر می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند.تمام این ویژگی ها موجود در تجهیز برق صنعتی اینورتر نشان میدهد که چه تاثیری در روند بهبود صنایع داشته است.

اینورتر دارای ۳ جزء اصلی میباشد: 

۱)قسمت یکسوساز برق شهر: 

این قسمت وظیفه تبدیل برق شهر AC به ولتاژ مستقیم DC را دارد.

۲)صافی خازنی : 

این بخش از اینورتر کار کاهش ریپل برق ورودی را انجام میدهد. 

۳)قسمت سوئیچینگ....

برای مطالعه ادامه مقاله نقش اینورتر در صنعت به سایت پیزو الکتریک مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: اینورتر, صنعت, برق صنعتی, درایو, پیزو ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: